Banana Hostel - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Melanie Groenewoud - WaarBenJij.nu Banana Hostel - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Melanie Groenewoud - WaarBenJij.nu

Banana Hostel

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

25 Augustus 2014 | Taiwan, Taipei

Hallo!

Hier een berichtje uit Taiwan! De reis is helemaal goed gegaan. Bij de overstap in Dubai was het wel even wachten, maar gelukkig waren er nog vier andere mensen bij mij. Vanaf Dubai was het nog 8,5 uur vliegen en daarbij heb ik bijna alleen maar geslapen. Daardoor zat ik gelijk in het goede ritme voor Taiwan waardoor ik niet een mega jetlag heb gehad.

De eerste dag konden we nog maar weinig doen, want we waren moe en het werd al donker (om 17u al!). Dus we hadden ons eerst ingecheckt in het hostel en daarna zijn we nog wat gaan eten en hebben we een heel groot bord met heerlijk mango ijs gegeten! In het hostel zit ik samen met Julia en Daniel in een kamer voor 16 personen. Er zijn een soort ingebouwde stapelbedden met gordijntjes waardoor je een eigen soort ‘hok’ hebt voor jezelf. Ik slaap boven, dus de eerste paar keer was het even oefenen met naar boven klimmen, maar ondertussen heb ik dat nu wel onder de knie. Het wordt hier goed schoongehouden en de keuken en de badkamer zijn ook mooi en modern (en gelukkig hebben ze een normale wc!). We krijgen ook iedere dag een ontbijtje en de hele dag door mag je gratis bananen eten, haha. Het hele hostel staat wel in het teken van bananen, alle schilderijtjes en muurtekeningen zijn bananen, dus dat vond ik wel grappig.

De andere dagen ben ik een beetje ziek geweest, dus heb ik het wat rustiger aan gedaan. Vrijdag heb ik met Julia, Daniel en Daniel (ja er zijn er twee!) het Chiang Kai-shek memorial bekeken en de wisseling van de wacht gezien, wat er erg bijzonder uitzag. Daarna ben ik terug naar het hostel gegaan en op zoek gegaan naar zonnebrand. Van alle dingen ben ik net dat weer vergeten! En ik heb het hier echt wel nodig, de zon schijnt aardig fel en het is hier bijna elke dag wel 30 graden. Alleen het was nog best lastig te vinden, want alles staat hier in het Chinees en als ik het in een winkel vroeg, kreeg ik een heel apart soort deo spuitbusje in mijn handen gedrukt. Maar uiteindelijk heb ik het in de avond gevonden toen ik samen met Valery en haar familie op stap was. Ik heb met hen samen gegeten en het was heel erg lekker en gezellig! =D

Zaterdag hadden we besloten om naar Ximen te gaan, een heel groot winkelgebied bovengronds (bovengronds, dus het was wel erg warm). Met Julia en Daniel heb ik gewacht op Jovanka en Kimberley die we daar zouden ontmoeten. Het was leuk om hen ook weer te zien en we zijn daarna samen door de winkelstraten gaan lopen. Uiteindelijk stopten we bij een noedelzaakje en daar hebben we een hele lekkere soort noedelsoep gegeten! Daarna besloten we door te gaan naar Taipei 101, dat is ook een groot winkelcentrum/kantoorruimtes en de hoogste toren van Taiwan. We zijn echter niet omhoog gegaan om het uitzicht te bekijken, omdat er een lange rij stond en we geen zin hadden om te wachten. In de avond gingen we eten met een Taiwanese vriend van Julia, Steven. Hij had een heel lekker restaurantje uitgezocht waar we zijn gaan eten. We liepen ook nog langs een nightmarket op de terugweg en dat was wel heel leuk om te zien. Allemaal kraampjes en kleine bakplaten waar mensen kleine gerechtjes op aan het koken waren, die je zo kon kopen.

Zondag heb ik het heel rustig aan gedaan. Ik heb samen met Daniel de hele dag doorgebracht in een ondergronds winkelcentrum. Het was er echt heel groot en met allemaal verschillende soorten winkeltjes. We zijn vooral langs de game winkels gelopen en langs manga (soort japanse stripboeken) winkels gegaan. De kledingwinkels hadden we even overgeslagen, dat wilde ik Daniel niet aandoen, haha. Daar ga ik nog wel een keer met wat meiden heen, want veel kleding was maar 100 TWD, dus ongeveer 2,50 per stuk. We hebben die dag in het winkelcentrum gegeten en in de avond naast ons hostel, wat allebei erg lekker en veel was.

Vandaag is het maandag en moeten we ons gaan inschrijven bij de universiteit. Dus daar ben ik vandaag vooral druk mee. Ook hebben we een etentje met Bas, die hier een jaar is geweest en deze week weer terug naar Nederland gaat. Daarbij zien we ook gelijk onze Chinese leraren van het eerste jaar terug. Dus ik heb er zin in!

Tot snel!

Xx Melanie


PS. link van de dropbox met foto's, kopieren en plakken :
https://www.dropbox.com/sh/zy2mflhnq3n5hx8/AAA6fCPGPPgQHyD5vPFYY15pa?dl=0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Melanie

Ik ga voor een jaar in Taiwan studeren en ik zal op deze blog af en toe posts plaatsen met leuke reisverhalen!

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5432

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 02 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: