School tijd! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Melanie Groenewoud - WaarBenJij.nu School tijd! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Melanie Groenewoud - WaarBenJij.nu

School tijd!

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

13 September 2014 | Taiwan, Taipei

Hey allemaal!

Het heeft een tijdje geduurd, maar hier is dan weer een nieuwe reisblog van mij. Ik heb een andere site gevonden waar wel foto’s op kunnen, dus daar wil ik op verder gaan. Ik zal de link onderaan zetten en de mensen in mijn mailinglijst heb ik al toegevoegd! Dus jullie hoeven niks meer te doen, het gaat automatisch!

Er is te veel gebeurt om alles van dag tot dag te bekijken, maar ik kan wel een korte samenvatting geven, omdat de lesdagen best wel hetzelfde zijn. Ik ben nu ondertussen verhuisd naar de dorms en zit nu met 3 andere mensen op een kamer. Ik zit samen met Valery uit Nederland en dat is wel heel fijn, want op het begin was het heel erg wennen. Alles was ook iets anders dan we hadden verwacht, maar gelukkig zijn we er nu al iets meer aan gewend. Mijn andere twee huisgenoten komen uit het vasteland van China, wat dus heel fijn is, want met hen kan ik dan nog meer Chinees oefenen! Haha, maar ze zijn ook heel aardig, dat scheelt wel.

Ik heb elke dag drie uur Chinese les en dat is best wel intensief, we hebben hier allemaal een ander niveau gekregen, want je werd ingedeeld op basis van je mondeling. Mijn mondeling ging niet zo goed, dus ik zit ook niet zo hoog. Haha, level 2, maar het is wel een hele goede herhaling voor mezelf en ik leer er nog wel steeds nieuwe woorden bij! Dus ik denk dat ik wel goed zit. Er zit ook nog een andere Nederlandse studente bij mij, Nathasja, dus dat is wel gezellig! Na de les is het meestal al tijd voor het avond eten en daarna ga ik huiswerk maken en slapen. We hebben al bij heel wat verschillende restaurantjes gegeten, omdat het hier best goedkoop is en we hebben helaas geen keuken in de dorms, dus we moeten wel uit eten gaan.

In de ochtend halen we dan meestal een broodje bij de bakker (ja we hebben ontdekt dat ze hier wel een bakker hebben! =) ) en daarna doen we nog wat huiswerk en gaan dan naar de les. Dit riedeltje speelt zich van maandag tot vrijdag af en dan in het weekend proberen we Taiwan verder te ontdekken.

Afgelopen zondag zijn we naar het reuze konijn geweest van de Nederlandse kunstenaar Hofman. Naast het konijn waren er ook nog veel andere kunstwerken te zien, verschillende eettentjes en zelfs een podium met live optredens. Het was heel gezellig en ik was er met Kimberley(ook een medestudent uit Nederland) en Valery naar toe gegaan. Het was wel een eindje reizen en de eerste keer dat we met de trein gingen, maar het was wel een hele leuke ervaring.

En afgelopen maandag ben ik met wat Taiwanezen, Japanners en nog Nederlandse studenten (Julia, Daniel en Anne) naar een berg gegaan; Yangminshan. Het was er heel erg mooi, maar de reis ernaartoe was best lang en een beetje misselijkmakend. Toen we de berg opgingen stapten we over naar een kleiner busje, waar ze meer mensen inpropten dan mogelijk was naar mijn idee. Daarna volgde er een hele hobbelige en onrustige rit, maar toen we er eenmaal aankwamen was het wel mooi. We moesten nog een klein stukje lopen en toen waren we op de top van de berg. Daar hebben we samen met de Taiwanezen spelletjes gedaan en het Maan Festival gevierd. Maandag was namelijk het Maan Festival, een speciale feestdag in China dat de maan op z’n mooist is en dat alle families bij elkaar komen om maankoekjes te eten en een bepaald soort fruit (ik ben de naam vergeten, haha). Na de bergwandeling stapten we weer het kleine busje in en gingen naar Beitou, daar hebben ze allemaal hete bronnen waarin je kan baden. Maar omdat het die dag Maan Festival was, waren ze allemaal gesloten. Toch was het wel leuk er even langs heen te lopen en eentje te zien die wel 60 graden warm was! (Daar mocht je dus ook niet in baden en er stonden allemaal hekjes omheen. Mij werd verteld dat mensen wel eens eten meenamen om het in dat water te koken)

Vandaag is alweer het nieuwe weekend aangebroken en we weten nog niet wat we gaan doen. We gaan vanavond wel naar Sophia en Jovanka (ook twee Nederlandse medestudenten, maar die zitten op een andere universiteit hier) om Sophia’s verjaardag nog te vieren, want ze was deze week jarig maar we hadden het een beetje te druk met huiswerk.

In ieder geval ben ik dus druk bezig met Chinees en leer ik elke dag wat nieuws. Ik heb daardoor wel minder tijd, dus ik hoop dat ik snel weer wat kan schrijven!

Liefs,

Melanie

PS. De foto's staan helemaal onderaan dit verhaaltje aan de linkerkant, als je erop klikt worden ze groter weergegeven!

  • 13 September 2014 - 11:14

    Gert Willigenburg:

    Leuk Melanie! Fijn om je verhaal te mogen lezen en om te vernemen wat je daar zo al mee maakt. Geniet er van! groet, Gert en Sylvana

  • 20 September 2014 - 14:30

    Jenn(ifer):

    Klinkt allemaal weer heel leuk en interessant, Mel :D Veel succes op de uni! En ook veel plezier gewenst natuurlijk! ^^ We horen wel weer van je, wanneer je tijd hebt :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Melanie

Ik ga voor een jaar in Taiwan studeren en ik zal op deze blog af en toe posts plaatsen met leuke reisverhalen!

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5424

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 02 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: